Dilluns 16 d’abril
es celebrava el plenari de l’ajuntament de Vilafranca corresponent al mes en
curs; en aquesta ocasió la data s’havia endarrerit per la festivitat del
dilluns de Pasqua. Es celebren plens ordinaris els segons dilluns de cada mes.
De l’ordre del dia es desestimaven finalment dos punts, el referent a l’adjudicació
del servei d’abastiment d’aigües i el de
l’impost sobre l’increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana.
La Mesa de Contractació, reunida
el mateix dilluns al mig dia, havia acordat per unanimitat posposar la decisió
sobre l’adjudicació del servei públic d’abastiment d’aigua potable, per la
ingent documentació a tractar, i deixar la ratificació del plenari per a una pròxima
reunió. Al mateix temps, també es deixava per a un altre moment la revisió de l’impost
sobre les plusvàlues dels terrenys de naturalesa urbana; aquesta revisió ve
motivada per la publicació del ReialDecret 12/2012.
De la resta de punts, es va
abordar la moció del grup Socialista al voltant de l’oficina agrària i la
reiterada falta en el cobriment de les places per part de la Generalitat des de
la jubilació d’un dels empleats. La moció ha sigut aprovada per unanimitat, com
també la proposada per Plataforma per Vilafranca, que demanava a l’empresa
editora de la Televisió de Vilafranca i a l’empresa editora de la web
www.ajuntamentdevilafranca.es, a més d’establir un reglament per a la
publicació telemàtica de les actes dels plenaris que respectés tant la llei de
protecció de dades com la condició pública de dites actes.
A continuació es va detallar per
part de l’alcalde Òscar Tena l’informe remés per la Conselleria d’Infraestructures,
Territori i Medi Ambient al voltant de les reixes inclinades en els passos salvacunetes de la CV-12;
aquest informe identifica totes les reixes existents i en quantifica la
modificació sobre els 250.000€, excusant la seua substitució per falta de
recursos econòmics.
Per últim en el torn de precs i
preguntes el Partit Popular instava l’equip de govern a posar una mica de llum
sobre el rebut dels residus, donada la incertesa que hi ha en el municipi. Des
de l’equip de govern s’ha explicat que el rebut tradicional s’ha dividit en
dues parts, una part que grava la recollida i el transport i un altra que
gravarà la gestió i el tractament d’aquests residus, la qual es farà en la
recent inaugurada planta de tractament de Cervera. El rebut passa així a
duplicar-se respecte al d’anys anteriors. Els primers càlculs estableixen un
rebut de recollida i transport d’uns 45€, mentre que la gestió i el tractament
rondarà els 90€, conformant una taxa al voltant dels 135€.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada